Vilken arbetar dag del 2


Lördagen började med en lång och behövd sovmorgon, jag får dock alltid ångest när ja sover för länge, för att de känns som om hela dagen försvinner. Så ja gick upp och lät min småsjuka pojke sova vidare.

Placerade mig framför tv i min målarverkstad och satte på dagens serie, Tru Calling.
Någon timmer senare vaknade min bättre hälft och vi bestämde oss för att laga lite lunch, men ja skulle bara avsluta någon, som vanligt, så de dröjde väl en timma till innan vi kunde få något i magen :)

Efter detta så fortsatte ja måla i X antal timmar och nedan ser ni en bild på nya arbetsplats

Som ni ser så målar ja vinställ, en vin låda, en liten snickarlåde sak som ja köpt på loppis, en pall, tre hyllor och en bricka! Allt är nu grundmålat, så nu är de bara den riktiga färgen som skall på :)

Så ja målade ett bra tag och sen så när ja var klar med de så var de dags att slå på stort igen och denna gången var de skoputsare, så hitta fram alla olika skoputsar krämer som ja hade samt impregnerings spray och denna verkstad satte vi upp inne i badrummet. Först så tog min pojke hand om sina skor och sen tog ja mina, så nu mår alla våra vinter och fin skor bra!

Alltid lika skönt när man får gjort saker som man skjutit på i evigheter, så får se va jag kan hitta på för stora planer tills i morgon! Finns nog en massa jag borde gjort för längesedan :)

Efter detta så skrev ja ett blogginlägg och sen så åkte vi ned för att handla lite och panta alla Coca-Cola burkar ;) De blev lite grönsaker till middag och rengöringsartiklar.
Väl hemma så blev de middagslagning på oss båda, dagens rätt var Raclette och de var riktigt gott, älskar raclett!

Till detta så såg vi en film, och dagens film var en billig variant som ja inte kommer ihåg när ja köpt och som vi aldrig sett. Den började tragiskt, men så kom den sig mot slutet till våran glädje, My Best Friend´s Girl.

Så nu sitter ja här igen, klockan har blivit halv 12, men ja hade ändå tänkt måla lite till innan ja hoppar i sängen, men de skall inte bli lika sent som igår för i morgon så skall ja upp tidigt eftersom de är jobb på måndag och ja orkar inte börja veckan trött.

Hoppas eran dag varit bra :)

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0