Vilken arbetar dag del 1


Idag har ja haft en del projekt för mig och dessa skall ja berätta om för de som önskar att läsa de, men först så kommer gårdagen :) Märker att jag berättar om gårdagen istället för dagen som gått, så idag blir de fredag och lördags genomgång!

Fredag!

Igår va de en bra dag på jobbet, fick gjort en del, kände mig ganska glad och fick gjort allt klart inför helgen, tom fixat några små saker och de är ju de sakerna ja älskar, allt små pyssel som skall göras.
Efter detta så tog ja tåget till ett shoppingcenter som ligger i närheten och där fick ja inhandlat två termometrar på Clas Ohlsson som vi skall ha på vinden respektive i boden i källaren för att se hur kallt de blir, måste nämligen hitta ett bra ställa att ha våra vinflaskor på och i våran lägenhet är de för varmt.
Fick också köpt två par strumpbyxor till festen (måste ha två ifall ett par går sönder, de är regel nr 1 när man har tunna strumpbyxor) och så hittade ja de viktigaste, och de var så klart ett par ursnygga skor :)

Jag har ganska många skor, att säga något annat hade vart att ljuga, men ibland så passar man på och köper ett par extra ändå och mina svagheter, mina lite onödiga svagheter, de är just finskor, fina lite mer exklusiva klänningar och fin väskor. Anledningen till detta är att ja brukar passa på att köpa modeller och färger som ej lätt går ur modet och min tanke är att bygga upp en liten mer lyxig garderob. Så kalla mig dum, kalla mig slösaktig, men de ger mig mycket glädje och jag VET att allt de jag köper kommer komma till användning och lite av denna inställningen bottnar i att de finns saker som ja fått ärva av min mor, min mormor och de har just varit de lite mer fina saker, de som man lagt ner lite extra pengar på och de som man vårdat och de som givit en lite extra glädje och de är därför ja tror på denna teori :)

Men som sagt, de blev ett par pumps, ett par enkla svarta läder/skinn skor (jag vet inte va skillnaden är) som bara sitter helt perfekt. Då är kanske frågan varför just dessa är så fina, varför man skall ha ett par lite "finare" skor och för mig så handlar de om att de sitter 100 gånger bättre på foten. Man kan se att skon och foten blir som en helhet istället för att de är lite hårda linjer och att skon bara ser dit placerad ut.
Men ja har tagit bilder, så ni får egentligen bara avgöra själva va ni tycker om dem, men ja, ja älskar mina nya skor :)

Så om ni bortser från min inte lika vacker fot och mitt ben så ser ni här mina nya skor, och jag tycker i alle fall att de som sitter som handen i handsken :)

Och ett kort på mina båda skönheter :)

Så som sagt, ja fick köpt mina skor och sen så kom min pojke för att hämta mig och vi begav oss hem och åt lite mellanmål :)
och efter de så hade ja träning, och de va 2 tuffa timmar, men 2 väldigt bra träningstimmar och eftersom ja älskar volleyboll, så älskade ja också träningen igår, men jag var otroligt sliten när ja kom hem, trodde mina ben skulle ge med sig i trappan.

Väl inne i lägenheten så ser ja att min pojke gjort klart middagen, Tacos, som är vår fredagsrätt och den var klar och stod färdigdukad på bordet, så ja kunde bara hoppa in i duschen för att sen gå ut och sätta mig och börja äta med en gång, TACK ÄLSKLING!

Vi såg 2 st Wallander filmer och sen så somnade ja som en stock, så i går, ja igår va en bra dag, en sådan dag som inte kommer ofta, men som man får leva på länge ..

Lördag:


Fortsättning följer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0