Torsdag


Idag har ja haft väldigt ont, men ändå lyckats ha en super bra dag :)
Jag började med sovmorgon, de funkar alltid och så tog ja en lång och god frukost i vardagsrummet, de blev havregrynsgröt, apelsinjuice, knäckebröd med brunost och så te till detta, så de va en bra start på dagen!

Efter att vilat ett tag framför Criminal Minds så städade ja undan lite i vardagsrummet så att ja skulle kunna ta fram dagens pyssel vilket va att laga kläder och att förbereda för att sy lite saker som legat i år och dar.
Jag fick lagat en skjorta som gått sönder i ärmen, 3 tröjor som spruckit under armen, ett par leggings, en kjol som tappat en knapp och så en favoritkjol där dragkedjan gått sönder, de ja gjorde med denna var att ta bort dragkedjan och så dit 2 knappar och knapphål, de  blev ett väldigt lyckat resultat och ja är stolt över mitt arbete :)

Har också gjort hemmagjorda hamburgare och till detta hade vi sallad och klyftpotatis, mysig middag för en mysig torsdag!

Igår va de volleyboll och igår hatade ja volleyboll, ja fick inte till något, ja tänkte för mycket och hade nog ganska dåligt självförtroende innan ja gick in på banan och de blev inte bättre under matchen (träninsmatch) fick en massa tips och försökte nog ta in allt på en och samma gång, för de va vidrigt, de va inte de minsta kul och ja var väldigt ledsen när ja kom hem, hade ångest, tror ingen av mina lagkamrater kommer ha de minsta förtroende för mig nu på lördag när vi skall ha match och de känns hemskt, som tur är så är vi 3 kant så jag kan bli utbytt vid behov. Får bara hoppas att de va en dålig dag i går och att de blir bättre på lördag, de är nämligen 2 viktiga matcher!

Nu sitter ja i soffan och pysslar, min pojke spelar FIFA och vi har också varit nere i vår bod som vi har och fixat med våra viner. Vi har nämligen ganska många flaskor och ja har ju målat vinställen vita så nu ville vi sätta de där de skall vara och inne är de för varmt, på vinden är de för kallt, men i boden va de helt perfekt, 12 grader! Så nu bor de där och väntar på att bli uppdruckna, någon som vill komma på besök? :)


Här har vi 9 flaskor rött :)


Dessa 2 är för rödvinerna


och på denna sidan har  vi vitvinerna

Utöver detta så har kvällen varit lugnt, ja har googlat en del möbelaffärer i jakt på ett köksbord, de är svårt att hitta ett man gillar skall ja lova, de är ju trots allt ett köksbord som man nog kommer ha ett bra tag framöver, de vi har nu är super super super fint, men de är dumt när man skall ha folk på besök, de får inte plats så många runt de
:(

Som ni ser är vi 4 som får plats, men ja kommer ha kvar detta bordet, fråga mig inte var de kommer få plats, men ja gillar de och kommer inte ge bort de i första taget :)

Nu blir de att slappa lite ett tag till, kanske tom ta en chokladbit, är sååå sugen på choklad , hahha!

Vi hörs i morgon!

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0