Nya tag


Igår blev de en slitsam dag, vilket varje måndag är egentligen. Däremot så är ja helt död idag, har riktigt ont i huvudet, så alla de planer ja hade för idag blir nog liggande på vänt, har tagit tablett nu, så hoppas de börjar värka snart och kommer nog ta till min medicin Coca-Cola, då ja brukar ha för ont för att fixa lunch sen, så blir de istället för :) haha!

Igår så fick ja köpt min lampa och den är så himla fin, tänkte beställa den på internet, men blev 100 i frakt plus att man inte får byta eftersom de är en rea vara, så ringde närmsta butik och de hade den på lagret, så åkte dig efter jobb för att titta på den och den va exakt lika fin som ja tänkt mig, så nu ligger den här i en låda och väntar på att bli uppsatt och de är ett av dagens projekt :) Däremot så kan ja inte hänga upp den fören ja städat gången där ute, alla har små regler när de köper nytt-. Vissa måste spara pengar först andra  slänga ett par skor för varje nytt par, osv osv, min regel är att inte plocka upp den nya saken fören de är städat, tex ett klädesplagg, då skall garderoben sorteras och vikas fint först, något i badrummet, ja då skall de städas, köket, samma visa och nu en lampa, ja då skall hallen städas vilket innebär damsuga, tvätta golvet och trappan samt hänga ytterkläderna fint.

MEN, när ja var inne i lampbutiken så hittade ja en till lampa, (så klart) som ja tror blir fin i vardagsrummet och även den va på rea, fanns en kvar så kan ju vara slut sen, men ja och min pojke skall ta oss dit och se på den ialle fall, så hoppas hoppas :)

Har varit lite duktig idag och satt på en tvätt och en diskmaskin, Duktiga malin :)

lägger ut kor på min vackra hallampa sen :)

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0