Dagens middag


Jag hade många nyårslöften i år, de har man väl alltid och oftast är de de vanliga, tänka på figuren, träna mer, leva livet som man borde osv osv .. men hade ett lite udda också och de är att ja skall försöka laga en ny middagsrätt i veckan!

Hittills så har de blivit lasagnen ur min pojkes nya kokbok och så gjorde ja ju en "hitta på rätt" när vi hade besök, en carbonarasås av parmaskinka och till detta var de färskpasta och parmaskinkinlindade sparrisar på toppen :)

Idag blev de grekisk spenatpaj med fetaost och de var en ganska annorlunda paj, man skulle göra nästan som vanlig deg och dela den i 10 bitar som sedan skulle vila 1-2 timmar under fuktig handduk och efter detta så skulle de kavlas ut och hälften skulle läggas omlott i botten av en djup ungsform och hälften skulle läggas omlott över själva fyllningen som bestod av lök, purjolök, spenat, fetaost, ägg och vitlök. Men de blev väldigt gott och va ett ganska "nyttigt " alternativ och dessutom har vi massa mat över som kan frysas in.

Så än så länge har ja hållit mitt middags nyårslöfte!

och degen gjordes såklart i min nya köksmaskin :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0