2011


Då är de väl bara att tacka för 2010, ännu ett år har kommit och gått och vi har nu tagit steget in i 2011.

Om vi pratar om själva nyårsafton igår, så var de en underbar dag. Först så var vi en vända på stan, fick bytt lite julklappar och köpt en klänning som jag skrev i går.
Efter detta så var de dags att fixa vår 6,7 kilos kalkon som vi precis fick plats med i ugnen... ganska rolig syn vill ja lova.


Efter att den varit inne i x antal timmar och blivit öst på varje halv timme med spadet som låg i plåten under så var kalkonen äntligen klar och våran grannes far kom för att skära upp den åt oss, eftersom vi aldrig någonsin gjort detta förr.
De blev 2 kilo med bröstfile (för oss 4 personer) och en massa extra kött som ja så fint rensade redan med gång.

Vi gick de ca 40 meterna till våra grannar och så lagade vi tillsammans såsen och de hade redan fixat grönsakerna. Skåla i lite billigt bubbel och så var de dags för en ovanligt god middag och jag satt där på min kant och serverade stolt den "kanske lite torra" kalkonfilen, men den va lika god för de.

När klockan började närma sig 12 slaget så tog vi min favorit dessert, en hemmagjord glass som min pappa gjort många gånger innan och den blev en succe även igår och bara minuter innan slaget så begav vi oss ut på en liten tur till några bekanta i närheten för att få en bättre syn över byn och fyverkeriet.. och så kom de.. och höll på i lite över en halvtimme.

Jag är inget fan av fyverkerier, men igår va de magiskt, helt klar himmel och de såg bara ut som godis påse, massa olika färger överallt och de höll som sagt på i evigheter, så igår så var ja glad att ja drogs med för att skåda alla galna män och pojkar som med hjälp av smällare vill höja sin manliga status :)

Kvällen avslutades sen hos våra grannar med frukt, godis och dricka samt 3 sjukt roliga spel, som blir extra bra om man spelar dem med folk som inte kan så bra svenska :) och slutligen vid halv 5 så gick vi de 40 sega meterna hem till oss och sen somnade vi och i natt har vi sovit otroligt skönt :)

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0