2010

Så vad skedde egentligen 2010 i mitt liv? var de ett avgörande år? va de ett jobbigt eller glatt år?
Tänkte kanske ja kunde gå igenom lite milstolpar så att ja själv kan ha detta att se tillbaka på sen :)
  • Min lillebror har fått sig en mobil, han är bara 9 år men han har nu en egen mobil med ett eget nummer så att han kan sms och ringa mig.. Idag fick ja ett sms där de stod att han älska mig (ok, jag skrev de först men ändå :) Detta känns som en helt magisk sak för mig för att ja kommer nu kunna få en mer jämn kontakt med honom och de är bara helt toppen 

  • Vi har kommit otroligt långt med våran lägenhet. Vi har målat hallen och köket, vi (morfar) har också nästan kaklat klart i köket. Mitt pysselrum är klart och de blev så himla fint. Har också inhandlat en del möbler, Tv-bänk, bänk till badrummet, en tvättkorg och en stege att hänga kläder eller handdukar på (de 2 sistnämnda har min far byggt) 

  • Vi har köpt en bil som är norsk registrerad vilket gör att den är laglig och visst älskar man när saker är lagliga, även om de kostar lite mer :) 

  • Vi har också förlovat oss, och är inte de är något som gör att vi kommer minnas 2010 så vet ja inte vad som skulle kunna göra det.

  • Jag har fått nytt jobb, med andra ord, ja slutade från ett jobb, bara för att lyckas hitta ett nytt jobb och där är ja nu.

  • Jag tränar småtjejerna i volleyboll, 2 gånger i veckan plus 5-6 turneringar i året så är ja tränare och är inte de ansvar så säg. 

  • Mitt damlag i volleyboll är super bra och inte nog med att ja vann träningsnärvaron i höst utan ja var också med i den lokala tidningen för att ja gjort bra i från mig på en match (skall lägga upp annonsen någon dag) Så nu satsar vi på div 2 

  • Min pojke och jag går in i vårt 4 är tillsammans och även de känns väldigt speciellt 

  • Ett vän par till oss fick i augusti en otroligt söt liten tjej, Agnes och hon är en av de gladaste nyheterna från 2010 skall ja säga er :) 

  • Min svåger kom in på högskola och hittills så har han gjort de väldigt bra i från sig och nu i julas så fick vi även reda på att hans flickvän kommit in på den högskola och linje hon valt så nu är de bara att gratulera de båda. 

  • Även annan baby lycka har skett detta året, en tidigare vän till mig fick i maj en liten dotter och en tidigare arbetskamrat fick nu för bara 2 veckor sedan en liten dotter, så kanske man skall säga att 2010 är tjejernas år? 

  • Vi var i Southampton i mars, min pojke fick detta av mig i 25 års present, så i 4 dagar var vi där och såg också Southampton-Leeds 

  • Har nästan tagit klart den trafikala grundkursen som krävs för att man skall kunna övningsköra i Norge, saknar bara mörkerkörningen så är ja helt klar (skall bara lära mig att köra också):) 

  • Jag var på en veckas modeteckningskurs i Göteborg vid tillskärarakademin och de va en otroligt viktigt vecka för mig som ja aldrig kommer glömma. 

  • Min fina fina vän har öppnat sin egen salong och den va så fin och de va helt underbart att få behandling där i somras när ja var på besök och ja önskar henne all lycka till och ja vet att hon kommer göra underverk. 

Men de som ja kommer kommer ihåg mest de är att alla mina nära och kära lyckades överleva ytterligare ett år och att sorgen detta året kunde varit så mycket värre än den varit (peppar, peppar som svärmor säger) Så jag önskar er alla välkomna in i 2011 och hoppas att ni får ett magiskt år med massa möjligheter och massa glädje och jag ber er ta chanser, för livet är för kort för att ignorera och de är verkligen för kort för att leva de olyckligt! Så nyårslöftet för 2011 borde vara..LEV LIVET !!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0