Veckan har kommit till sin mittpunkt

Då va de onsdag, mitten på veckan :)

Igår så blev de IKEA, till min stora glädje och då menar vi inte att ja fick den underbara IKEA shoppingen som ja hellst ville ha, utan de va bara 30 min, varav 15 min i kö, så jag måste säga att ja va ganska snabb på att sätta sprätt på 700 kr..
Så vad köpte ja? jo de mest nödvändiga sakerna som ja bara var tvungen att ha. Ljus, massa massa ljus, 400 värmeljus, 4 stora vaniljljus i glasburk, 6 fina ljus till ljusstakarna i vardagsrummet, 2 rosa till köket, 4 lime gröna till köket och så ytterligare 11 kubljus som kan ha lite var som hellst hemma för att sprida värme :)

Blev också två vita korgar och ni som sett på kortet tidigare i bloggen vet att ja redan har sådana, för att vara exakt så har ja 8 eller 9 st så man kan mena att ja inte behöver fler. Så vart skal dessa vara? Jo de skall sitta på min nya hatthylla som mina morföräldrar håller på att bygga till mig och även om de dröjer lite innan den är klar, så va de lika bra att passa på, för de korgarna är nästan alltid slut och när ja skall ha dom så vill ja ha dom nu och inte vänta några veckor :)

Fick också köpt en innekudde till mitt nya kuddfodral och de va ju de som var de egentliga målet. Så på de stora hela är ja väldigt nöjd med min 15 min shopping och att ja inte kom ut med massa onödigt som man alltid gör när man varit på ställen som IKEA.

När vi kom hem så lagade vi middag och de blev som ja skrev innan, Tikka kyckling med ris, salsa, römme och tom Nanbröd som ja fick köpt och till detta självklart Coca-Cola, de är ju ett måste till extremt goda middagar :)
Såg på Csi Miami säsong 7 som är de  nyaste i min film och serie samling och somnade sen som två små utslitna barn :)

I morse va de att gå upp tidigt, tog ett tidigare tåg, men de va otroligt skönt, mindre folk och lite mer lugn och ro, skall nog föröska på de i framtiden :) och till frukost blev de något nytt som ja sett på biggest loser som är ett bra exempel på snabb fruksot vilket är ett måste i vår familj och de va multigran cerios eller liknande.. skall visa dem sen.
De smakade super gott och nu återstår de bara att se hur länge de mättar mig, åt dem vid 06.40 och nu är klockan 09.00, så 2,5 timmar än så länge. Min tanke är att man skall hålla sig mätt på dem fram till 11 halv 12, men att man då måste tagit en frukt eller liknande runt 10 :) vi får se, vi får se! Men min pojke gillade dem också, så nu kanske han kan börja äta frukost!

Hörs sen

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0