Lördagsmys


Idag så började dagen väldigt bra, men sen så har de bara gått utför :(

Blev en nyttig frukost, inte de roligaste, men ja hoppas att man lär sig gilla det och att man märker någon skillnad efter ett tag.
Efter detta så blev de att åka till sportsbutik för att köpa simglasögon så att vi skulle kunna göra vår vanliga simlördag. Däremot så var simhallen stäng idag vilket inte va jätte roligt, men man blev ändå ganska glad när man slapp simma.. :)

Vi tog oss sen ned till Platasjen, min pojke hade lovat mig att ja skulle få en blomma i vardagsrummet och en blomma i badrummet.
Ni som känner mig vet att ja inte kan ta hand om blommor, de dör, och jag vet inte varför .. :(
Så idag så fick vi fråga efter en blomma som kan överleva i ett varmt och fuktigt badrum samt en lättskött blomma i vardagsrummet, men gärna med någon blomma så att den inte var helt grön. Vi lyckades och fick också 2 fina krukor till detta :)

Badrummsblomman


Vardagsrummsblomma


Ett litet försök till närbild :)


Efter vårat besök i blommbutiken så tog vi vägen till Elkjöp megastor i Lörenskog för att köpa House och då fick vi en väldigt trevlig överaskning. Nämligen varsin rabattkupong på 100 kr för att Norge precis tagit ett VM guld. Så då blev de att använda de på House och så passade ja så klart på att köpa en film, Nya Wall Street för bara 29 kr.. Man måste Älska Elkjöp :)

Efter detta åkte vi hem till vårt lilla lånehusdjur och åt lite lunch framför House så klart.
Detta följdes av LÖRDAGSGODIS :)
och sen så skulle vi ha de mysigt. De som skedde dock var att ja tappade allt humör, fråga mig inte varför, va kanske utmattad eller trött. Men ja gick och la mig och tog mig inte upp förren klockan var 19.00, så nu är ja bitter över att hela lördagen försvunnit, men men, vad skall man göra åt det??

Så nu blir de middag ialle fall.. Fläksfile med klyftpotatis, hemmagjord svampsås och kokt sparris ;)

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0