Onsdagen den 09.02.2010


I onsdags så bar de av till semester för min och min pojkes del, vi skulle nämligen ta flyget till Riga för att spendera fyra dagar på SPA :)

Vaknade av att klockan ringde vid 08.00, allt var packat och klart, så de var bara att göra sig i ordning och bege sig till bussen för att komma ned till tågstationen.
Väl på stationen så fick vi växlat in några 1000 till LVL och fick också köpt biljett till tåget, detta krånglade så klart, men vi fick en handskriven biljett så allt ordnade sig.
Självklart så missade vi tåget eftersom ja och min pojke bestämde oss för att försöka räkna ut antal möjliga kombinatiner i ett 3 siffrigt väsklås men som tur va så hade vi gott om tid på oss och tog därför nästa tåg.

Kom fram till flygplatsen och efter att vi lyckats få iväg bagaget och checkat in oss själva så köpte vi travel Scramble och satte oss ned och tog en god och välförtjänt frukost..  :)

Flyget lyfte i tid och 1,5 timmar senare så landade vi på flygplatsen i Riga. Hämtade vårat bagage och bestämde oss sen för att ta oss till hotellet fortast möjligt och 25 minuter senare och 11 LVL fattigare fick vi checkat in på hotelet och började packa upp sakerna på hotelrummet.


Vårat fina rum


Liten del av badrummet :)

När vi kommit i ornding lite på rummet så bestämde vi oss för att ta en promenad och kolla området samt hitta någonstans att äta middag. Så vi tog på oss och gav oss ut i vintekylan.


De första vi såg var en reklam för vad som komma skall nästa vecka...


Så vi kanske vad där fel vecka? :)


Min pojke på tågstationen



Såg också detta hus, de va lite fint på ett knäppt sätt :)


När vi gått runt och tittat ett tag så bestämde vi oss till slut för en restaurang som vi helt enkelt fick chansa på, för inga av dem var speciellt tilltalande på utsidan, men så fort vi öppnade dörren så fick vi ett helt annat intryck och maten smakade otroligt gott.


Coca-Colan var dock alldelses för liten :)


Så här såg restaurangen ut..
När maten kom så blev de Pizza för min pojkes del och Sushi för min :)


Restaurangen såg som sagt inte lika fin ut från utsidan som den var innuti.



Och här har ni också ett kort på gatan som var i Jurmala där våran spahotell låg (ca 2 mil utanför riga)


Vackert men lite öde :)


Jag i mitt vinterland

När vi nu var mätta och glada så begav vi oss till hotellet och lekte med kameran i någon timma, inte för att ja blev så mycket klokare... de är inte ritkigt min grej och de är inte lätt att lära sig.. skall nog ta kurser av EVELINA och se om inte hon kan hjälpa lite :)


Pojke tar kort på mig



jag tar kort på godis som vi köpt :)



Mera godis



Malin tar kort på sin pojke när han hoppar



Så lite fokus på ljus :)

Men efter denna fotolektion så gick vi ned och tog ett träningspass i gymmet och de va otroligt uppiggande, de blev att springa i 20 min för mig plus lite annat smått och gått och när vi var svettiga och slut i alla muskler så gick vi ned till relax andelningen för första gången och de är va jag kallar paradis.

De fanns 2 olika bubbelpoolar, en stor, varm pool med massagesängar i och en bar med barstolarna i vattnet. f
Fanns också en lite kallare pool och så en iskall pool. De fanns solsängar längst med hela stället och de fanns en bastu som var 90 grader varmt och en som var 110 grader varmt, fanns också en på 80 grader samt en stooor ångbastu med kall pool i mitten. Sen fanns de ett isfyllt kar och fotbad samt en saltbastu där man skulle täcka kroppen i salt, låta de värka i 10 min och sen ställa sig i ett rum där flera små duchar sköljde av en.

Här tillbringade vi två timmar och ja tog en drink i baren och måste säga att bubbelpoolen och saltbastun var mina absoluta favoriter!

Efter detta så var vi helt slut, men tassade upp till rummet och bytte om för att bra gå ned i hotellrestaurangen och ta något litet till kvällmat.

Kläderna för kvällen blev dessa



Min pojke fick öl och blev på så sätt väldigt glad.




kvällen avslutades med Alfabet! :)




Detta va dag 1.. återkommer med resten :)

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0