Morfars renovering!


Som ni säkert fått med er så var min morfar på besök från tor-sön och han gjorde underverk i kök och pysselrum :)


Han var ju uppe en tur innan julen och då fick han börjat på kaklet i köket som ni sett i ett tidigare inlägg..

Men de som skedde denna gången var att vi (morfar) dels fick satt upp lite lister och att vi (morfar) fick kaklar borta vid spisen också, skall visa er lite bilder på denna fina förvanligt som tagit plats i mitt (vårt) kök :)

Innan!!!!



Sen har vi de som kaklades sist, men som saknar lister..



EFTE!!

Så här blev resultatet!




Och så här blev andra sidan när listerna var på plats


Jag tycker att de är super fint nu, men min morfar hade nog aldrig förlåtit mig om ja inte berättade att de inte är klart än! De skall en list borta vid spisen och de skall fogas och så var de lite mer finputs som skall ordnas och sist men inte minst att ja skall måla kanterna på listerna. Så de är inte helt klart än, men vi (morfar) har kommit långt på vägen :)

Fick också satt upp lite hyllor i pysselrummet och jag älskar dem (de är faktiskt ja som målat de vita)




Va väl en bra start på veckan? se lite fina bilder :)

Hoppas ni har de bra och att ni får en super fin dag en super fin vecka!

Kramar i massor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0