Lördag idag


Idag är de lördag och dagen har gått i ett sedan klockan 9 i morse, känns som om ja gjort mitt för en vecka :)


Vaknade klockan 9 och då höll min underbara morfar på att göra frukost till oss.. han är så snäll och behandlar mig som en liten prinsessa och för mig är han en hjälte och kommer alltid vara det, jag är morfars lilla flicka ja! och stolt av det!!!

Så för mig blev de samma som igår, bara de att jag struntade i sylten, tror de eller ej och tog 1/3 dels box med keso till och avslutade fruksoten med en apelsin! va väl inte de godaste och ja gillar inte att man inte fyller magen med kolhydrater, för känner mig så tom i den, men de är väl en vanesak.

Efter frukost så var de dags att jobba.. kaklet skulle fogas, någon list skulle upp, sladd på spis skulle bytas och tre hyllor skulle sättas upp i mitt pysselrum, så dagen gick i ett, medan pojkarna jobbade så slet ja med att totalt grundstäda köket och spises och nu också ugnen och har skrubbat plåtarna tills naglarna gick sönder och har därför gett jobbet till min pojke nu! Morfar har gjort de så fint, nu är de nästan klart, bara lite småsaker som skall fixas, men de får han göra en annan gång.. Han är så underbar! och super duktig :)

Jag gjorde också lunch till oss alla, vet inte om de är sådant jag skall äta, men tror de, och man får ju chansa lite. Det blev i alle fall kesobiffar med broccoligratäng till och så lite grovt bröd. Smakade väldigt gott, men samma här, saknar känslan av kolhydrater i magen :)

Så klockan är nu 16.30 och ja är helt slut och vi har snart gjort köket så sjukt fint att ja hoppas vi klarar av att hålla de så ett tag framöver. Nu skall vi slappa av lite i någon timma, ta en liten yoghurt till mellanmål och sen göra mig klar för middag med tjejerna och också en liten snabb handlingtur innan de. Måste fylla på med lite grönsaker, nötter och så klart de absolut viktigaste .. SÖNDAGSGODIS!!!! Jag får äta godis en dag i veckan och jag tog söndag denna gången pga av att jag skall bort i kväll.. så imorgon blir en helt perfekt dag skulle jag tro!!

Lite bilder på alla "goda" nötter och sånt ja hackat..


Linfrön och Mandlar


Linfrön


hackade mandlar


Hackade aprikoser


Hackade hasselnötter


Hackade aprikoser, hackade hasselnötter, 4-korns bladning och All Bran

Nu skall ja göra mig klar !! :)

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0