Fredag 11.02.2011


Dag 3 i Riga!


Vaknade av att klockan ringde, och anledning att vi satt klockan var för att vi hade en hel dag full av behandlingar, så var tvungna att va klara redan vid 10.00.

Så tog på oss mjukiskläder och tassade ned till frukostbuffen, som var exakt lika som dagen innan vilket gjorde att jag tog exakt samma sak, och de enda jag kunde tänkte på vad de magiska pannkakorna som ja sen skulle få äta. Men eftersom ja är duktig så tog jag grovtbröv med skinka först och de helt plötsligt när ja hade lagt upp allt så såg jag att de hade kokta ägg, de hade minsan försökt gömma dem..men men de får bli i morgon tänkte ja! :)

Efter att vi fyllt våra magar med pannkakor så gick vi tillbaka till rummet för att packa med oss en liten väska med de mest nödvändiga; bikini, mobil, handduk etc.

och sen började himmelriket, dag nr 1 med behandlingar

10.00-11.30 " Swiss Line Face Treatment"

En super skön ansiktsbehandling. Jag fick ligga på en massagebänk med värme filt under så att ja blev helt varm och avslappnad och så kollade hon lite på min hy och besämde sig för att ta just denna ansiktsbehandlingen.
Först så rensade hon huden och sen så smetade hon kräm efter kräm i ansiktet och helt plötsligt så lägger hon på en kräm som hon säger kan vara lite smärsam och så lindar hon in mig i lindor så jag känner mig som en mumie och så fortsätter hon att kladda på samma kräm över lindan så att ja får en ganska stel mask i hela ansiktet!
Efter de så säger hon att hon kommer lämna mig i ca 20-30 minuter och då ligger ja där helt mumifierad och de är underbart! :)

Hon tar sen självklart bort de och lägger på en iskall gelkräm som också den va helt magisk och slutligen så smörjer hon i ansiktet i en fuktighetskräm och jag är ren och fin och känner mig som en ny människa.

11.45-12.24 "Exotic Foot Ritual"

Jag tar sen hissen upp till våning 2 för att få fotmassage och de skall bli super skönt och välbehövt efter den gådagen som vi hade i Riga dagen innan.
En väldigt snäll tjej hämtar mig och tar med mig in till rummet som är väldigt olikt de första jag var i. De första var ett väldigt mörk och hemtrevligt, spaliknande rum, medan detta var ljust och med stort fönster så jag kunde se ut. Inget av detta gjorde mig något, ja ville bara ha lena fötter :)

Så hon skrubba dem och massera dem och så fick ja doppa de 5 gånger i parafin och sen ligga och vila med små söta sockar på fötterna och självklart under en massa handdukar så att ja inte frös.
Efter detta lite mer massage och så  smörjdes fötterna in i krämer och blev precis som jag ville... lena!

12.40-14.00 "Classical Pedicure + Color"

Fick så skynda mig ned till våning 1 igen för att få min pedekyr som ja verkligen längtar efter!
Hon filade och skrubbade och tog bort nagelband och filade lite till och filade med någon slipmaskin av något slag så hon fick bort alla förhårdnander under fötterna och slutligen så målade hon dem rosa och de skall ja säga att Pedikyr, de är något av de bästa jag vet. Naglarna blir så fina och de behövs verkligen ibland.


LUNCH!!!
De va dags för lunch och undertiden som ja fått dessa behandlingar så hade min pojkvänn varit på Bagua Massage och ansiktsbehandling.

Vi bestämde oss för att äta något i restuarangen på hotellet och samtidigt hitta något från menyn som vi kunde bestilla upp på rummet sen eftersom vi räknade med att vi nog skulle vara väldigt slitna fram mot kvällen.
Så vi bestillde lite kycklingvingar till förätt eftesom de var så otroligt goda och för min del blev de en kyklingburgare som inte alls var god :( och min pojke tog en kyklingrätt som var väldigt god, SOM VANLIGT!
Men lyckade till de och delade på en dessert med glass och friterade pannkakor, gott gott i gott gott!
Sen var de bara att vila magen lite, gick till Narvesen och köpte Coca-Cola till middagen sen och lite gotta som vi kunde ha och så slappade vi lite på hotellrummet innan de var dags att fortsätta med behandlingarna.

17.15-1.30 "Chargot Shower"

Så kom ja till min förta behandling som var helt jävlig... ångest när ja tänker på det!
Fick ta på mig ett par pappstring som de kallade "bikini", jag skall visa er dem senare och de är ingen Bikini :)
fick ställa mig i en stor dusch med bara dem på mig och med ryggen mot tjejen som höll i det och sen så tog hon en dushslang och började spruta vatten på mig med en hård stråle och i massareande rörelser och de var säkert jätte bra, men jag tyckte att de gjorde väldigt väldigt ont, så räkande bara minuterna och ville därifrån.

Berättade så klart allt detta för min pojke som hade behandlingen dagen efter och den fegisen avbokade sin :)

18.00-19-20 "Bagua Massage"

Detta var de bästa under hela dagen, de va en 80 minuters massage som var helt helt perfekt för mig. inte för hård utan lagom och hon masserade armarna vilket va de skönaste jag någons upplevt i massage och så sträckte hon ut musklerna och ja vet inte vad mer jag skall säga än att de va helt klart de bästa och min pojke som haft de tidigare på dagen höll med !

20.00-20.40 "Salt Cave"

Denna behandling hade vi samtigit och de var att vi fick gå i en liten grotta som de byggt och som hade några solstolar i sig och annars var de fullt av salt på golvet och väggarna.
De man sen skulle göra var egentligen bara att ligga där, slappna av och andas in saltet för att rena kroppen. En av de mest önödiga sakerna måste jag erkänna. Men va mysigt att få göra de tillsammans med min pojke :)

Så så här såg ja ut efter en dag med spa ..


sliten :)


Trött liten tjej :) som längtar sååå efter middag :)

Som sagt så ringde vi restaurangen och bestillde upp middag till rummet, ja valde en grekisk sallad och min pojke en pizza, vi tänkte vi kunde dela på de så vi fick lite grönt till.... och i kylen låg de Coca-Cola och Smirnoff Ice (till min sämre hälft :))

Vi hade också våran granatäpple jucie som vi köpte i Riga dagen innan och min pojke mer än gärna visar upp för er...


Love you !!!

Så kom tillslut middagen upp, och då väntade vi kanske 20 minuter, så de va inte precis länge, men de kändes länge när vi var så trötta och hungriga..

Lite middag för två slitna ungdommar


Min grekiska sallad... (de va ganska bra kort va? jag kommer mig lite) :)

Efter detta så tog dagen slut och natten kom och jag somna väl som ett litet barn efter alla de underbara (och mindre underbara) behandlingar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0