Fedon Lindberg


Idag har ja varit på Dr Fedon A Lindbergs klinik!
Nu kanske ni undrar va detta är för något och då skall ja berätta att det handlar om kost!

Som många av er säkert vet så har ja slitit med mat och vikt i många många år, och nu har ja bestämt att ta tag i det lite själv och se om ja kan fixa de med kosten.
Därför bestämde jag mig för att gå till en dietist för att få lite hjälp med detta och de va där ja befann mig idag.

De roliga va att ja gör allt fel, verkligen allt, så de va väldigt komiskt att sitta där och säga en sak och bara få tillbaka.. ja de skall du ju inte äta, nej så skall du inte äta de, det va inte riktigt rätt osv..  :)
Men hon var otroligt duktig och jag tror de kommer bli bra, tror inte de kommer bli speciellt roligt att bli nyttig eftersom allt som är gott försvinner, men tar hellre bort socker och onyttigt i vardagsmaten och lyxar till de lite extra på helgerna :)

Så de som skall till är

  • Mer nötter
  • Skall ja dricka Coca-Cola så skall de göras tillsammans med mat
  • Mer keso och kesam
  • Mer äpple, päron, apelsin mm och mindre banan
  • Mer grönsaker och frukt
  • Mindre snabba kolhydrater som ris, pasta, bröd och potatis
  • Mer protein
  • Bättre frukost
  • Godis bara en dag i veckan :(

Men som sagt, jag tror de kommer gå bra, jag tror att min kropp kommer må bättre, att min vikt kommer reguleras, att min mage kommer må bättre och förhoppningsvis njuter ja mer av socker när ja får de och att ja kommer hitta bra och goda recept till alla dessa grönsaker.

Så idag så blev de middag: Fläskfile, en sallad och så lite potatis (liten hand) till detta blev de vatten

Däremot så har ja fått finbesök från Sverige och han kom med Semla (fastelavensbolle eller va de heter på norska) så de får man äta och de får man njuta av :)

Tänkte föra matdagbok också, så kan hon se på mitt återbesök hur de går och va jag gör rätt och vad ja gör fel.

De som blir extra kul för min del också är att ja får fixa smarta lösningar till allt, vi skall nämligen ha hackade nöttre, hackade aprikoser, olika korn blandningar, linser, solrosfrön mm och för att använda dessa så måste de vara lätt och smidigt att komma åt de, så detta skall ja pyssla och dona med, de är mitt nya projekt :)

Kramar på er, nu blir de Te och Semla och sen final av Biggest Loser ;)
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0