Vinst!

Nu sitter ja här i soffan och har sett på alla målen i från matchen,
Ronaldo startat med ett mål på frispark, otroligt fint gjort och bara 3 minuter in i första halvlek.
Meireles gör sen andra målet för Portugal, och detta är ett sjukt fint skott, och de tåls också att påpeka att han rakat av sig sin inte fullt så fina frisyr, men de va ändå hans kännetecken på något sätt, så jag måste erkänna att de känns lite fel.

Dessutom så trodde ja att ja kanske borde skaffa högre styrka på linserna när ja såg en spelar på plan som jag var helt säker på var Fábio Coentrão, men så såg ja att de stod nummer 5 på ryggen, och eftersom han är min favorit spelare så vet ja mycket väl att hans nummer är 23, så skämdes lite, tvivlade ett tag på mina kunskaper om min portugisiska lag, men sen så såg ja att de mycket väl var Coentrão, å varför han har nummer 5 är lite av en mysterium för mig.

Sista målet för Portugal gjorde Postiga, och honom vet ja ytterst lite om, men hade tydligen gjort de bara minuter efter han blev inbytt!

Så jag säger GRATTIS till mitt Portugal och grattis till målskyttarna ( alla utom Helgusson)

0-1  Ronaldo
1-1 Helgusson
1-2  Meireles
1-3  Postiga

Här kommer en bil på mig i min nya landslagströja, kortet är taget på ullevål den 7/9-10 när de var Norge-Portugal

Kramar / Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0