Beck-Levande Begravd


Så ikväll blev de ännu en svensk film och eftersom vi har brist på Wallander så bestämde vi oss för nya Beck filmen

Titel: Levande begravd

Prod år: 2010

Skådespelare: Peter Haber, Mikael Persbrandt

Handling: Personer hittas levande begravda och en klar koppling mellan offrerna verkar de inte finnas. Eftersom polisen lutar åt att gärningsmannen är en sadistisk serimördare går Martin Beck ut i media för att försöka få mördaren att ta kontakt, något som omedelbart sätter hans liv i fara.

Omdöme: Jag tyckte de va en helt ok film, spännande och med en röd tråd, saknade dock lite Gunvald Larsson som för mig är lite av anledningen till att Beck har en så stor samling bland mina DVD filmer. Men i de stora hela var de helt klart en se värd film, jag tycker nog bara att de hade varit mer intressant med ett mer komplicerat fall, med andra ord regeln; kvalitet istället för kvantitet.

Betyg: 3/6


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0