Djur

Nu kan man säga att helgen nästan tar slut för mig eftersom de är Volley hela dagen i morgon, kommer nog va sjukt sliten, men samtidigt så har de så mycket energi dessa små att de ger mig nog mer än va de tar.

Och så känns de bra att ställa upp, de är inte så många som hjälper till och tränar numera, och bara i den gruppen ja har är de 20 st, tänkt om ingen kunnat träna dem? Så ja försöker tänka så isället och så har ja ju kvällen i morgon och nästa helg så skall ja bara vila och ha de bra, så då blir de lita lättare att denna helgen blir så "kort"

Nu ikväll har vi sett på film och myst i soffan, vilket egentligen de vi har gjort hela dagen, man kan med andra ord säga att de inte skett mycket hos oss idag, men lite effektiv har man fått vara, har fått tvätta 2 maskiner och plockat undan lite smått, har också städat upp lite bland korten här på min blogg och fixat myepisodes, skall återkomma på måndag och visa hur ja ligger till och förklara va de är för er som inte vet :)

Tänkte jag skulle visa er lite varierande djur som ja känner eller har kännt, de är alltid kul tycker ja, speciellt om man älskar djur :)

Här följer några djur


Detta är ja och en väldigt söt ödla som heter Chorizo.

Detta är min kompis otroligt coola och söta hund, Millhouse som äter på en lite mindre trevlig hundleksak :)

Detta är Tobbe, katten till våra grannar och gissa om han är mysig

Detta är en humla som vi hade på vår balkong i somras. Han/hon såg så ledsen och klen ut, så flytta över "den" till våran blomma och gav den en socker bit, men så började de regna och eftersom ja sparat till min egna bar sen ja va liten, hade ja gått om coktailparaplyn på lager, så min lilla humla fick ett och vinklade den också så inte vinden skulle blåsa rätt på honom ( ja tror de va en kille) :)

Läskiga kossor utanför grinden vid min pojkes sommarstuga.


Mitt nya favoritdjur, en liten underbart söt vessla som var så himla nyfiken och galet snabb, men ja blev kär, så nedan kommer en bild till :)
Har ni sett något sötare?

Mjuk, stor och väldigt kramgo bamse som vänner till min pojkes familj har.

Jag och min Bamsebjörn igen.

Matar väldigt vackra hästar

Detta är min hund, eller egentligen inte min utan min Tantes, men ja passade henne de första månaderna och kommer alltid ha ett väldigt starkt band till denna sötnos, min hund, Dali :)

Har ni sett vilka söta små svanungar?

Nu kommer lite kort från Dyreparken i Kristiansand, detta är mina småsyskon och en väldigt fin liten getunge

Tro de eller ej, men denna giraffen heter faktiskt Malin :)

En lejonhona :) måste själv säga att ja är nöjd med denna bilden.

Här ser ni en bild på en lejonhane som hoppar upp efter ett köttstycke.

Herr Nilsson apor, dessa är så otroligt roliga och man får gå in till dem och så är de lösa, så har man tur så hoppar de och sätter sig på dig :)

Detta är sista bilden och den är på en ursöt katt som heter eller hette Wilma.
Wilma tillhör mina grannar och försvann i somras. Hon är mycket saknad!

Det finns många mer djur än detta, ni har ju sett mina fåglar Pim Pim och Madame, eller i alle fall PimPim, men de kommer få många egna inlägg i framtiden. Vi har 3 vackra Border Collie hundar (en är blandras) och även de kommer få eget inlägg , och så har vi min mormor och morfars tre väldigt söta hundar som ja tyvärr inte hittade något kort på och så klart min andra tantes hund Cairo!

Så djur, de älskar ja, längtar så tills ja får en egen hund, verkligen! längtar, längtar ( nej ja har inte bestillt någon så ja kan få längta ett bra tag) :)

Nu är de natten vet jag och jag skall ställa om klockan :)

Ha de toppen!
KRAMAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0