Hej på er!


Godmorgon, eller god lunch som man kanske säger!
Har varit en stressad morgon, så detta är första paus ja har!

Jag vill bara börja med att berätta om min morgon! Sov lite för länge så fick stressa till tåget, men när ja kom fram så såg ja att de va 5-10 minuter väntetid, de kan inte stå 5 eller 10 min så man kanske kan stå inne i värmen tills de kommer ? ( jag måste nämligen va säker på att ja kommer med tåget, så kan inte gå när de kommer, måste redan stå där)

Men tåget kom och ja hoppade på det på stilleavdelingen vilket betyder: Ingen mobil, Ingen PC, Ingen musik och Inget prat och så är de mycket mörkare och gardinerna är neddragna!
Där hitta ja en plats och så lutade ja mig tillbaka och njöt av tysnaden och jag tom somnade, så jag hade inte den minsta önskan om att gå av tåget, kunde gått kört vidare till skien ja! :)

När ja sen stod och vänta på bussen visade de sig att alla var sena och till min ilska så skedde följande: Först stod de Buss 24 - 2 min, 2 minuter senare så står de buss 24 - nå, bara för att sekunder senare ändras till Buss 24- 2 min. Och så höll de på i ca 10 minuter,vilket också irriterar mig, för hade de bara stått 10 minuter med en gång, så hade ja kunnat gå in i butiken för att värma mig och kanske köpa något!
Så säger GRRRR för lokaltrafiken idag!

Annars så skall ja nog till stan idag igen och köpa mig den Odd Molly klänningen ja hittade igår, är fortfarande lite osäker och den blir inte alls så som ja hade tänkt mig, men samtidigt så är de massa pengar de handlar om och ja tror och vet  att ja har mer nytta för en fin klänning från Odd Molly som kan användas som partyklänning och vanlig klänning än va jag har för en till balklänning!
Desstuom har ja en mormor som är sjukt duktig på att sy, så hon kan fortsätta sy fina balklänningar till mig istället, de är mycket mer värt att lägga pengar på hennes konstverk än på något massproducerat plagg som de överprisat!

Så håll tummarna för att ja blir fin i min Odd Molly och lite positivt är de väl också att ja stöttar de svenska märkerna :)

Så blir de idag, eventullt middag med min pojke på stan, de återstår att se va vi gör där, eller rättare sagt, de är upp till honom!!

Ha en fin dag så hörs vi snart igen, skall se om ja inte kan lägga upp kort sen på min balklänning, så ni får se på den, de va verkligen otroligt vacker, och är i siden och gjord av väldigt många meter tyg samt handinklädda knappar som täcker hela ryggen, med andra ord, ja tror ja måste hitta en bild och visa, men de kommer i kväll!

Kramar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0