Tapas


Vi har ätit tapas och va som är mer intressant är att ja har lagat tapas, helt själv från grunden :)
har fuskat med en del av sakerna men de är helt ok :)

har också gjort menyer som min skatt kunde beställa ut :)

Här ser du min skatt med middagsmenyn, den har en framsida som består av Barcelona och Real Madrid, och så finns de massa tapas rätter som har fotbolls spelare som namn .


Här är drickmenyn, framsidan består av kort på min pojke när han dricker :) valet på menyn är Coca-Cola, vitt eller rött vin, olika sorter av öl, herrljunga cider samt lite drinkar.


Här har ni vårat tapas bord och visst va det fins? älskar färgerna också, mina gröna stolar och mina dukar som är ett tyg ja och mamma köpte för sjukt många år sedan på en utförsäljning på Laura Ashley och som min mormor nu sytt 2 otroligt fina dukar av. På bordet fanns också följande:
  • Chorizo som var stekt i ugn
  • Tomat och mozarella sallad
  • Kokt sparris inlindad i parmaskinka
  • Aioli ( den var färdighöpt)
  • Ostfyllda paprikor ( dessa var färdigköpta)
  • Vitlöksoliver
  • Albondigas ( spanska köttbullar i tomatsås som ja gjort från grunden)
  • Patatas Bravas (skalad, kokt, saltad, stekt potatis som ja gjort från grunden)
  • Sweetchili stekta räkor
  • vitlöksmarinerade kräftor
  • Manchego ( spansk hårdost)
  • Bröd
Till detta drack vi rött och vitt vin och Coca-Cola till malin :)
Så nu är vi galet mätta och de skall bli underbart att krypa ned i soffan och se på första wallander filmen, min skatt fick nämligen de 3 första i present idag :)
så nu blir de en lugn kväll och smälta all den maten som vi ätit, den stora chokladtårtan som jag tänkte göra blev de inget med .. hihi
ha en toppen kväll!!!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0