NSB

Hej :)

Nsb är norges motsvarighet till Sj och sista tiden så har ja blivit så himla mycket sen, de är alltid någon som inte stämmer, är de inte fel på mitt tåg, så är de fel på tåger framför så att vi ändå inte kan komma fram i tid.
och har nu börjat anteckna ner alla gåner ja är sen, för att skicka in en klagan, en lång klagan.
För som de ser ut i dag så betala ja 1400 kr i månaden för att ta mig fram och tillbaka till jobbet, med andra ord de kostar mig ca 70 kr per dag, och de är en massa pengar och tänkt då att komma sent 70 % av gångerna, de är inte speciellt uppmuntrande! Nästan så att man hellre sitter i bilkö än på de dumma tåget!

Och idag så blev ja inte bara lite sen, ja blev över en timme sen till jobbet!
Mitt tåg fick stopp i romeriksporten, mitt i den långa tunneln som annars tar 10 minuter att åka igenom.
kom en stor smäll och så medelar konduktören att vi kommer släcka ned hela tåget för att försöka starta igen.
och att sitta i ett kolsvart tåg, utan dekkning på mobilen och dessuom i mitten av en tunnel är inte jätte underhållande. Speciellt inte när de kommer tåg förbi i full fart så hela vårat tåg skakade.
kan likna händelsen med att gå  Gasten spökhotell på liseberg.

Tills slut fick vi startat och då frös ja väldigt mycket eftersom de va minusgrader i norge idag och de stängde ju av värmen ocskå..
efter att vi åkt i ca 1 minute så stannnar de igen och samma sker, släcker ner och startar om och några högjuda smällar.
efter mycket om och men kom vi till sentralen, alla som skulle vidare satt kvar och så skedde samma sak och sen så fick vi gå av, för tåget skulle inte gå mer, skulle komma ett ersttningståg, och då var de förs sent att ta ett annat tåg,  eftersom de inte går så ofta till mitt jobb.

så jag fick vänta som en fin flicka och till slut kom de, så kom till jobbet, över en timma sen och detta mina vänner, detta skall ja klaga på!!!!!

Annars så är de bra, klockan är snart 12 vilket betyder att de bara är halva dagen kvar och i morgon är de fredag, och jag älskar fredagar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0