Mysdag i Strömstad

Heeeej
jag och min skatt har precis kommit hem efter en mysdag i Strömstad.
Denna hade vi hoppats att få till ett tag och idag kände vi att vi verkligen behövde den, har varit mycket strul i det sista så vi behövde ta hand om varandra och få komma ut lite!

Vi startade vid 11 i morse och var framme i Strömstad kl 12,30-13,00, först gick vi till en målaraffär för vi letade efter en plast som sätts på badrumsfönstrerna, men den vi ville ha fanns inte, så detta har min underbara mormor lovat att fixa för oss, TACK :)

Vi fick sen parkerat och måste säga att ja kände att alla titta och tänkte dumma norrmän som kommer hit, anledningen till detta är att vi för första gången har norskregistrerad bil, har nämligen köpt ny bil ganska nyss, bilder på denna och den historien kommer en annan dag :)

första stoppen var hälsokost där jag fick köpt mig kamomillte, skall tydligen var väldigt bra mot stress, så skall testa detta, vidare på gatan kom vi till min favoritbutik, en liten godisbutik som ligger nere i källaren.

Där köpte min pojke tryffel och ja köpte allt jag hitta med nogat, ÄLSKAR verkligen nogat :)
allt detta kom i en super söt brun påse..


Efter min underbar godisbutik ( lite av godiset skall snart ätas upp :)) så gick vi vidare till en köksbutik som ligger precis bredvid och har så himla mycket fint och de mesta helt onödigt, men jag verkligen älskar onödiga saker till köket, målet är att ha ett redskap till exakt allt. så idag blev de små figurer som man sätter på glasen. Detta är tex väldigt smart om man skall ha gäster och de har svårt att skilja på glasen :)


Alla dessa figurer heter också olika saker, namnen kommer i ordningen uppifrån och ned från vänster till höger:
Curious, Jolly, Devilish, Mysterious, Veggie, Cuddly, Deep, Honest, Macho, Sneaky, Naughty and Cool
Sen så tog vi turen vidare till systemet och där blev de några öl för min pojke och sen va det äntligen dags att äta, vi gick till en italiensk restaurang som ligger bredvid köksbutiken och där blev de Coca-Cola på burk: Självklart!! och så tortelini med gorgonzola ost, kyckling, spenat, och gräddsås och en pizza och sprite till mannen.
När detta var gjort så kände vi oss klara i Strömstad, men på vägen till bilen så fanns de en intressant butik, som ja sucka och sa "Den borde ja inte gå in i, kommer garanterat hitta något" så ja gick förbi, men ångra mig och sprang tillbaka och mycket riktigt hitta ja något ja bara måste ha.. underlägg till glas, och detta har ja letat efter så va väldigt nöjd med dessa ..
De är i gummi och gråa :)
Så vi var klara och tog nu turen till Nordby storsenter och tro mig, där va det sjukt mycket folk, helt galet, fick höra här om dagen att de hade dubbel så många parkeringsplatser som Ullared, men ändå slev vi med att hitta en ledig, fick åka helt upp på toppen och vänta på att någon skulle åka.
och inne va de också fullt, men aldrig på ett jobbigt sätt, ja reagera nästan inte över hur många de va, bara av att alla körde runt med kundvagnar i alla butiker för att de handlade så himla mycket :)
vi börja med att hitta en film butik, Surprise?? :) jag hitta två boxar, den andra och sista säsongen av Doll House och en hela serien ( bara 23 avsnitt) av true calling, i båda dessa spelar Eliza Duskhu, också känd från Buffy and the vampire slayer och Angel.
Pojken köpte Polisen i Strömstad, fråga mig inte va de är för något, men de gjordes innan man hunnit komma på va bra film är :)
fick också handlat ett par handskar på MQ och ett par tofflor på Nilson skor, älskar de tofflorna, har de i rosa, men har nästan slitit de helt ut :(

Vi tog även en tur in på rusta och handlade lite duschkräm, tandkräm och diskmedel.
och slutligen va de dags för mathandlandet och eftersom min mormor och morfar nyss var här så har ja ganska mycket hemma, men de va en sak de hade glömt, de viktigaste av allt, de som gör att man vill leva vidare..

Så de blev hela 3 flak med Coca-Cola, lägg märke till att de flesta köper flak med öl, men inte ja :)
fick också handlat 12 flaskor härrljunga cider :)
i mat väg blev de, köttfärs, grädde, yoghurt, fetaost, mozarella, racklettost, tallegioost, chorizo, sjömansbiff, parmaskinka, juice, sylt, jordnötssmör, GODIS, lite mer smått och gott och sist men inte minst, oxfile tills middagen ikväll, skall bli underbart gott och riktigt lyxigt måste ja erkänna, men de är de godaste kött ja vet. helt klart!
så blev en lång shopping dag, som avslutades med ett sista shoppingbesök här hemma i norge;
Ikea för att köpa madrassbeskyddare,


Så nu är vi trötta och skall äta god middag och se på film eller serie och dricka kall underbar Coca-Cola på burk, då den har så lite kolsyra i Norge att ja tror ja blir knäpp :)

Kramar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0