Morning


Det är inte lätt att hinna med allt här i livet, undrar hur de som är "riktiga" bloggare hinner med de, men poängen med riktiga bloggare är kanske att de inte har mycket till annat jobb? eller?

Jag har ialle fall haft massor att göra på jobbet och som vanligt har ja klagomål på NSB, idag så var tåget sent, nte mer än 7 minuter, men 7 minuter till jobb och hem blir ju över en timme i veckan, så därför skriver ja ner alla sena tider och så kommer klagobrevet sen!

Idag va de mer passagernarna som irriterade mig, för eftersom ja har hittat min nya vagn, stilleavdelingen så har ja nu blivit lite av en gamal tant som klagar på att man pratat för högt i tex biblioteket, de skall nämligen vara tyst där och är man duktig och följer reglerna, så blir man väldigt arg på de som inte gör de:
2 hade mobilen uppe, tjejen brevid mig hade mp3 och eftersom de är helt tyst så hörde alla va hon lyssnade på, en hade dator med sig och 2 stod och pratade väldigt högt mellan de två stille vagnarna och eftersom de inte kunde  sluta veva på armarna när de skulle prata så öppnades också dörrarna hela tiden!
Så jag var nära på att få en sammanbrott och skrika på alla ,och ni vet själv hur de är, har man börjat irritera sig så är de svårt att sluta!
så min morgon skönhetssömn förstördes totalt, ett stort tack till de specifika personer på tåget i morse, tack så jätte mycket!!!

Annars är de som sagt fullt upp på jobb, och har lovat att baka tills på fredag, dumma malin ,typsikt mig att lova massa saker och så behöva stressa :) men tänker kladdkaka, de är ja expert på, kan göra de fort och så tar ja bara med mig de i påsar så slipper ja massa saker med mig hem sen.
men frågan är hur mycket man skall baka? vi har ju en liten avdelning på kanske 10, som sitter brevid en annan avdelning på 10, som sitter brevid en annna osv, så vi är ju ganska många, på hela företaget är vi ca 450 och på denna våningen som ja sitter kanske 200, de blir en massa kladdkaka, haha, så ja får se, gör kanske 3 satser först och så delar ja de i små bitar, så får vi se! :) men blir mysigt, gillar ju att baka och dagen innan kick of kan de va bra att tänka på annat :)

idag skall ja träna och de längtar ja till, eller längtar och längtar är fel ord eftersom man blir ganska trött på att ha lite tid hemme, men jag måste träna idag, så de är bara att ta tjuren i hornen som man säger :)

Vi hörs under dagen!

Kramar! !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0