Kladdkaka


Så nu är ja äntligen tillbaka här och skriver igen, vilken dag, de har verkligen gått i ett.
Först ett 3 timmars långt möte på morgon på jobbet och sen kaos i inboxen och efter de så gick all luft ur mig, jag fick väldigt ont i huvudet och de var några otroligt tunga sista timmar på jobbet..

Men vid 4 fick ja åka hem och allt som skulle va gjort va gjort, vilket alltid känns väldigt bra, hann dessutom med mitt tidiga tåg, vilket alltid är positivt, skyndade mig sen till HM där ja köpte 3 olika par strumbyxor, och nu efter mycket om och men har ja bestämt mig för vilka jag skall ha. Egentligen ville ja inte ha några alls, men de blev ett måste, de är ju trots allt vinter.

Direkt efter de åkte ja och sola i 18 minuter, ser ingen skillnad, men de kanske gjorde de lilla extra, va vet ja?

Så var de hem, min skatt lagade middag medan ja bakade kladdkaka, och OM ja bakade, herregud säger ja bara, de blev väl  6 smetar, tur att de är ganska lätt :)

Mitt recept på enkel smet är :

2 dl mjöl
3 dl socker
2 ägg
1 msk vaniljsocker
3-4 msk kako
1 dl smält smör

och sen är den klar :)
Jag brukar vispa ägg och socker, sen vänder ja i de torra ingredienserna och så tar ja de smälta smöret till sist!

Här följer lite kladdkake bilder :)



Jag har också hunnit med att prova ut kläderna tills i morgon, är inte så nöjd med skorna eller tröjan/koftan som ja kommer ha, men hitta inget annat och blir nog bättre i morgon när ja har sminkat mig och fixat håret.

Dessutom har ja städat nästan hela köket (detta gjordes paralelt med bakningen) så har ja plockat fram nästan alla saker inför i morgon dagen, har nämligen väldigt ont om tid innan ja skall på förfesten med jobbet och ja tar lång tid på mig när ja skall bort, inte för att ja sminkar mig så mycket, men mer för att ja älskar att ha god tid på mig, pyssla med allt möjligt, fixa håret i lugn och ro och allt sånt, kanske måla naglarna framför ett serie avsnitt osv, men det blir de inget av i morgon, icke sa Nicke!

Nu är de snart natten, eller de är egentligen de nu, skall bara få fixat de sista sakerna. I morgon vet ja inte hur aktiv ja kommer vara, men försöker :)

Sov gott och dröm sött!

Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0