Kick-Of


Godmorgon och trevlig lördag till er alla, ute är de grått och kallt, men inne i vårat vardagsrum är de varmt och de levande ljusen i fönstret ger ett vackert ljus.
Min skatt är iväg för att se om han kan köpa pizza åt oss, finns en lite lyxigare restaurang som har så otroligt god pizza, så är den öppen blir de därifrån. Mozarella, parma och ruccolasallad :)

Men nu kommer redogörelsen över gårdagen som var helt underbar, dock blev de otroligt lite kort och de har ja lite smått ångest över, men samtidigt så är minnena mer värda ändå!

Allt började med att jag var tvungen att jobba lite extra på jobb, så blev ganska stressad för att hinna hem eftersom ja bor en bit bort, och våran förfest var mellan 16-19 och hemma var ja inte förren 17.30.
Men ja hoppade in i duschen, fick tagit på mig alla kläder, fixat håret och sminkat mig, så jag var på väg in vid 18.15.
På tåget märker ja sen att mitt minneskort i mobilen saknas, de satt så klart kvar i datorn, så i ren panik hann ja springa inom Klas Ohlsson och köpa ett nytt så ja i alle fall kunde få ta ett kort.

Sen så skulle man hitta till förfesten för att kunna sällskapa bort till festen och efter mycket om och men så fick ja en hjälp av en som skulle visa vägen, men på vägen dit så träffade ja några som kom därifrån och skulle till själva festen, så följde med dem och anlände så sen vid Posthallen som de hette. Otroligt vackert, men facklor och fördrink och väldigt väldigt magiskt inne, temat var nämligen 30-talet, så dukningen och stilen var helt magnifik.

De blev också serverat middag

Förrätt:
Langbakt öring med blomkålskräm och grönt

Huvudrätt:
Ankbröst med pumpa, karameliserad lök och spännande pasternak- och potatisfondant.

Dessert:
Vit och mörk chokladterrine med hallon

Allt smakade väldigt gott, men min favorit var faktiskt ankbröstet, det var en ny upplevelse och en väldigt positiv sådan, och de ja nog inte kommer äta igen är väl kanske blomkålspure och eventuellt inte öringen :)

Under middagen var de också underhållning, en revy som utfördes av ansatta och lite små roliga inslag samt dans och musik.
Till maten serverades de vitt respektive rött vin och för mig blev de enbart vitt, då de är de enda jag gillar!

Sen kom de roliga, klockan hade blivit 23.30 och de var äntligen dags för dans, så då började vi dansa till ett livband som sjöng och spelade och där stod ja väl tills klockan blev 2 och sen var de dags för lite Coca-Cola så att ja kunde få lite socker och energi, för jag kan lova att jag var trött och sliten och fötterna, de verkligen värkte! :)

Strax efter 3 så hämtade min pojke mig och så bar de av hem till en underbar säng, men kvällen, den va toppen och de va mycket bättre än ja kunnat föreställa mig och min klänning den älskar ja.

Så idag blir de Pizza, film och en massa massa mys med min Pojke!

3 små bilder följer i alle fall :)

Här sitter jag vid middagsbordet
2 väldigt glada tjejer på våran första Kick-Of
Här har ja fäst en pärla i håret, de låg på bordet som dekoration och jag knöt fast några i håret och måste säga att de va ganska fint, tror man ser de på de översta kortet också :)

Nu skall ja mysa lite, men återkommer under dagen!

KRAMAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0