FREDAG!

Det är fredag mina vänner och de betyder att helgen är väldigt nära, vilket betyder att nästan alla människor är glada idag och DE är något som jag verkligen gillar.
Lördagarna är underbara, men samtidigt får man ångest att helgen börjar gå mot sitt slut, så jag tror nog att fredagen är veckans bästa dag.

Det som är lite roligt med fredagen för mig är att ja totalt stressar ner, på veckodagarna så stressar ja som en idiot, satsar på att få gjort en massa och lägga mig runt 11 så att ja inte skall vara så trött dagen efter, men kl blir alltid 12 och ja har inte fått gjort ett dugg.
Men på fredagar, då tränar ja volleyboll i 2 timmar, äter alltid god middag med min pojke, och jag pysslar och vi ser på film och vi myser och sen är ja så trött att ja somnar och då tittar ja på klockan och tror att den nog är närmare 1-2 på natten, men nej då, den kanske bara är halv 10-10.
Så om man kan stressa ner vardagen så blir man en otroligt mycket lyckligare person, de är vad jag tror ialle fall.
Men ikväll är de som vanligt volleyboll mellan 18-20 och sen så får ja besök i helgen och de ser ja väldigt mycket fram till och sen har vi ju de som kommer göra fredagen helt ultimat, ikväll spelar nämligen

Portugal-Danmark

Och om ni inte visste de, så är ja världens ljusaste portugis, jag har ingen koppling till Portugal, förutom att ja vet att ja vet att jag har de i själen, och de är också anledningen till att de bara finns ett enda fotbollslag för mig.
Och tror nu inte att ja är en fotbolls tjej, ja gillar egentligen inte fotboll, utan bara om Portugal spelar, eller om de på något sätt rör dom ( kanske tex gruppspels matcher etc)

Jag har väl följt dessa spelarna i några år nu och har också haft den stora lyckan att ha sett dem live, den 7 sep 2010 när de spelade mot Norge på bortaplan.
Tyvärr så tog Norge hem den segern, men ja var ändå helt nöjd, för satt på rad nr 1, och för er som inte suttit på rad nr 1, så går de inte att förklara hur nära spelet man kom.
Man missade så klart helheten och får ju inte med sig allt, men man kom så nära dom att de va en otroligt mäktigt upplevelse och ja tror nog dessutom att ja var en av de få portugiser på läktaren för när ja trodde att Hugo Almeida gjort ett mål, så reste ja mig upp, och ja var pinsamt nog den enda som gjorde de, och pinsamt värre så va de offside, men pytt pytt, ja är stolt över att vara portugis :)

De tåls också att påpeka (och detta är inga dårliga försök att bortföklara vår fölust, utan Norge spelade bättre och förtjänade att vinna) att Ronaldo var skadad samt att min favorit spelare Fábio Coentrão också var skadad.
Utöver detta så saknade de också en förbundskapten, eftersom Carlos Queiroz fått sig själv avstäng pga av en dopingskandal.
Så mitt lag va lite ur balans och de hade en ganska konstig uppställning om man frågar mig, men många lite ojämna spelare och de kändes lite felplacerade, så efter 5 minter så var ja nästan säker på att detta skulle bli en förlust, men ja hejade på dem, ändå tills slutsignalen och bara sekunder innan var faktiskt Almeida påväg att göra1-1.

Men idag så hoppas ja verkligen på vinst från våran sida, eftersom vi spelade oavgjort mot Cyprus på hemmaplan och förlust mot Norge på bortaplan, så ligger vi nu inte så bra till i gruppen


Bild hämtat från: www.uefa.com

Men ikväll som sagt så hoppas ja på seger och de spelarna som ja tror kommer ta oss dit är följande:

Christiano Ronaldo

Fábio Coentrão

Raul Meireles

Hugo Almeida


Sen så har vi ny förbundskapten och ja vet för lite om honom för att uttala mig men vi får bara hålla tummarna att de går vägen för honom :Paulo Jorge Gomes Bento

Sen har vi en bubblare som jag tror man kallar låtar som nästan är på topplistan och det är en spelera som kanske inte är en av de bästa, men som ja fattat tycke för:

Tiago Mendes

Så nu vill ja bara avsluta detta inlägg med att be er hålla tummarna för oss ikväll :)


kramar / Malin




Kommentarer
Postat av: Ånte On

Intressant analys. :-)

Blir spännande att se om det blir några märkbara förändringar under den nya tränaren.

Får hoppas att Eduardo reser sig efter den jobbiga matchen mot Norge.

Lycka till min kära lilla portugis(iska?)!

2010-10-08 @ 15:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0