V.46

Hej!

Vi har nu gått in i vecka 46 :) spännande!

Som ni säkert redan märkt så lever ja på julen, och detta för att överleva den kalla och mörka vintern, va jag skall leva för efter julen har ja ingen anning om än, men ett projekt får ja nog hitta på!

Igår vakade vi ju hela dagen nästan och så avslutade vi den med affricana som nog kan vara min favorit rätt här i världen! :) Förklaringen nedan är så som ja gör den, nog inte grundreceptet!

Det är en currysås som är gjord på lök, äpple, curry, grädde, vatten, buljon och lite mer smått och gått, i den har man stekt fläksfile, så det blir som en liten gryta nästan :)

till detta har man kokt ris, hackad gurka, salta jordnätter, skivade bananer, inlagda mandaringer på burk och egentligen också syltlök!

Om ni någonsin vill prova så leta upp ett riktig recept och njut, för de smakar juvligt!

Jag fick också sett ca 5 avsnitt av Brother & Sisters och så bestillda ja två filmer från cdon, Ingen överraskning där inte :) Gårdagens köp var en svensk julkalender från 1995, Jul i Kapernaum och svenska filmen Tomten är far till alla barn! Så detta skall hamna i min julfilmssamling och än så länge är de bara dessa 2 plus; Nissarna på loven, Astrid Lindgrensjul, Bad santa och santa Claus, men de kommer mera :)

Har också letat upp ett recept på ett pepperkakshus som ja skall bygga och en sockerbitsborg, med andra ord, mer roligt pyssel till julen :)

HA EN SUPER FIN MÅNDAG!

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0