KoNsT

Nu har ja och min pojke ätit taco och slappat lite framför tv:n, med andra ord allt är som vanligt hemma hos oss :)
Idag va de en del att göra på jobbet så blev kvar en halvtimme extra, men fick löst de och då känns de ju alltid bra, men är de inte typiskt att de är helt tomt från tre till 5 på fyra och sen så är de en kris, jag säger bara, är de inte alltid en :)
Men kom hem i hyfsad tid och fick också handlat lite gott till helgen och så klart en film som ja kan mysa med, Sex and the city 2 :)
Apropå film så har ja glömt att göra en recension på en film ja sett, så den kommer efter detta inlägg, de är inte lätt när man har ser så många filmer, men eftersom de är min stora passion här i livet så får man ta det.

Imorgon har vi en massa möten på jobbet, men skall ha gemensam lunch ut av bygget och de låter väldigt roligt, så vi får hoppas att de blir de också, så kanske dagen går fort och helgen kommer fortare.

Har också mailat en trädgårdsbutik som vi köpt utebuskar från för att få lite vinter tips och fick en väldigt fin beskrivning på exakt hur de skulle klippas och om de skulle bindas osv, så de är va jag kallar väldigt bra service, så bor du i Oslo trakten så rekommenderar ja Hageland i Lørenskog det gjorde precis min dag lite gladare :)

Men ikväll tänkte ja bjuda på något som ligger mig varmt om hjärtat, nämligen att måla och ja hoppas att ja kommer få lite tid till detta i helgen. I somras va ja på en modeteckningskurs vid Tillskärarakademin i Göteborg och det var en otroligt positiv upplevelse och att varje dag bara få måla och vara kreativ är nog min stora dröm.
Däremot så tror ja inte riktigt ja passade in eftersom ja är lite mer precis än många av de andra som var på kursen och mycket mer enkelriktat, inte riktigt en sån person som bara kladdar och sen kan kallad de ett konstverk, utan ja måste ha en klar ide och de måste genomföras på en bra sätt och resultat måste va bra, och detta säger ja inte som en positiv sak, men de är sån ja är :)

Men ja fick ialle fall testat mig lite, så tänkte bjuda på några smakprov från min vecka i Göteborg

Uppgiften här var att teckna stor och om ni ser bilden nedan så förstår ni nog lite mer

Detta är sådan typ av teckning ja gillar, inte att den skall var stort, men få färger, klara färger, svarta markerade linjer och lite overkligt, som en serieteckning.

Detta är en teknik som kallas kroki, här har ja fått en minut på mig att måla av en naken äldre dam, och sen flyttade hon sig till ny position så fick man i minut där osv. Resultat blev en massa tanter som drar i en pinne :)

Här har ja hittat en bild i en tidning/bok och så har ja gjort en tekniskskiss, så för att kunna sy den är det egentligen bara den som behövs.

Samma sak här, bara att detta är en kavaj.

Mitt färdiga projekt, Där de första bilden är min moodboard som bara är tankar och ideèr. Den andra bilden är den tekniska skissen och med lite tygprover och den sista är min modeillustration, den behöver egentligen bara ge ett intryck, men precis som ja så blev min lite strikt, men ja gillar den.

Så det va de från mig idag! :)

Hörs i morgon!

kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0