Sjömansgryta


Malin lagar middag, hon gör sjömansgryta, vilket är något som min mamma brukade göra när ja var liten och de va så himla gott, så sist när vi var i Strömstad så såg ja sjömansbiff och köpte då de på ren impuls.
Idag är de då dags att testa detta för första gången, har skivat potatis och morötter, stekt kött och lök och sen varvat detta  i en kastrull och hällt på vatten och kryddat och som om inte de va nog, utan sist men inte minst så skulle de hällas på öl, och detta är ju något som inte ja gillar, men vi får hoppas att de blir gott i maten! :)
Annars sker de inte så mycket, min pojke har klippt sig och han blev jätte fin <3

Håller på att leta en golvmopp också, väldigt intressant måste ja erkänna, de finns en del att välja på och de är sjukt dyra många av dem, men har väl hittat mitt val i Enjo, detta är ett märke som alla mina norska släktingar har, inklusive min far och ringde idag för att rådfråga och de var väldigt nöjda med produkterna, och de är alltid rent och fint hemma hos dem, så när ja får pengar så är de de jag skall ha!

Men inte alla onödiga trasor och sånt, utan bara själva golvsättet! VUXENPOÄNG? :)

Tänkte lägga ut lite bilder på hur mycket snö vi hade förra vintern, bara för att,

Så här såg de ut upp till våran dörr
Och detta är vår grannes bil :)

Och sen har vi också lagt ut en annons på finn.no för att sälja vår gamla Tv-Bänk Så gå in och köp :)
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0