Origami


Då va klockan lite efter 4 och dagarna försvinner verkligen, kunde önska jobbdagarna gick lika fort, i går försvann dagern väldigt fort på jobb också, så de handlar väl om man har saker att göra eller inte, och igår va de som sagt kaos!
idag har de också varit fullt upp, vaknade vid 9, gick väl upp runt 10 och åt frukost och fixade i ordning lite små saker, vid 12 åkte vi till ett shoppingsenter och ja fick köpt 4 paket till vår adventskalender, vilket nu gör att ja har 10 st, så saknar bara 2, jippi!

Köpte också en bok till mig, en origamibok, med förklaringar till hur man viker och beskrivningar till över 60 modeller och dessutom fick jag med 123 papper i olika storlekar och färger, så testade med en gång ja kom hem och de va verkligen svårt, men super kul, fick sådana papper av min onkel när ja var liten, men lärde mig riktigt aldrig :( men har kvar en del av dem så de kan ju också användas, men de första ja gjorde va en fågel :)

Så här skulle den se ut:

Så här såg min ut :)

Så de va inte helt åt skogen, men de är svårt, svårt att få det helt perfekt och de är inga lätta beskrivningar, men om några dagar så klarar ja nog av en sån här

Denna är gjort av ett enda papper, och om ja inte mins fel så är alla orgami figurer lagade av ett enda papper :)

Har också hunnit städa köket, sitter faktiskt nu och väntar på att golvet skall torka och har gjort lite julpyssel, men de kommer nog i ett senare inlägg!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0