myslördag!

Idag har vi haft de bra tycker ja :)

Åt en ganska snabb frukost och sen bar de av för lite shopping, fick köpt julklapp till min mormor och min lillasyster, fick också hittat julklapp till min morfar :)

Köpte även 2 röda ljuslycktor på Indiska, så att de blir lite värme i hemmet, ja har väldigt mycket iskristaller och vitt och svart och sånt, inte så mycket rött, så nu står de i vårat fönster!

Men de absolut bästa med dagen, de va ju att vi fick köpt en kamera, äntligen fick ja en systemkamera som ja så länge velat ha. Var helt säker på att ja skulle ha en canon, men efter mycket om och men så blev de faktiskt en Sony och som den Sony-tjej ja är så passar ju de välidgt bra


Tror att denna blir väldigt bra för oss, jag vill ju bara ha väldigt bra kort, jag har ju ingen dröm om att bli fotograf och denna är mycket lättare än Canon och den va dessutom mer prisvärd ( det är också för att de tagit bort videofunktionen på denna) och anledningen till de va att de inte blev så bra filmer med systemkamera ändå! Den har dessutom vridbar skärm, vilket gör de lättare att ta bra kort om man inte har möjlighet att ta de rätt framifrån och så "säger" den till hur man skal ta kort så att man inte måste kunna allt själv!
Den rekomenderades starkt, men han som hjälpte oss sa också att han själv nu skulle gå för en Canon för att han menade att han blivit tillräckligt bra och fått tillräckligt mycket intresse för de!

Så de känns väldigt bra, så nu är de bara att hoppas på att den lever upp till förväntningarna!
Den hade också bättre actionbilder än canon, ( den vi titta på, inte den bästa så klart) och tar mer kort i sekunden vilket gör att den passa bra för volleyboll kort :)

Nu skall ja julpyssla lite, har haft 2,5 timmar raklång i soffan för att vila min nacke och huvud och skall nu upp för att röra lite på axlarna!

Glöm inte att de i morgon är 1 advent :)

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0