Modesty Blaise


Glömde berätta va jag bestillde igår :)
När ja va liten så hade pappa alla 10 samlingsböckerna med en serie om en tjej som heter Modesty Blaise och på något sätt så började ja läsa dessa och förälskade mig med en gång.
Vet inte va de va som fångade mitt intresse, men de va nog hela denna hjältekänslan som man har, en kvinnlig Robin Hood, hon hjälper de som förtjänar de och de andra krossar hon :) till sin hjälp har hon Willie Garvin som kallar henne Prinsessan och de två skulle dö för varandra vilken sekund som hellst.

Jag har läst pappas böcker minst 10 gånger och de är alltid lika spännande, så igår så gick ja in och googlade lite och hitta då att de är 95 äventyr som släppts och i England har de gjorts 20 volymer med ca 5 i varje, så jag tänkte att ja nog skall ha dem på engelska, på orginalspråket, så tog och bestillde de 5 första :)

src="https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/2234536/images/2010/modestyblaise01_116962168.gif" alt="" />


Så nu längtar ja tills de kommer, fast de tar nog en 14 dagar ! :(

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0