Julen kommer

jag lovade ju att återkomma med min plötsliga julkänsla och i år så skall ja njuta av julen, av förberedelsernda och av allt annat som hör julen till.


Julklappar:
Har börjat spåna på lite klappar att ge bort och har faktiskt till min stora glädje bestillt två st idag :) hoppas att de kommer göra 2 väldigt glada! Har väl räknat ut att ja har ca: 12-14 st att köpa till i år, så att två är klara är bara helt, helt perfekt, kan ju inte lägga upp bilder på de ja köpt eftersom de kan hända att personerna i fråga läser bloggen, så de får komma efter julen, då skall mina julklappar läggas upp :)

ledigt:
Jag kommer inte ha ledigt runt jul, är ju ny på jobbet så är inte riktigt de dagarna man får första gången och sen så har ja bestämmt mig för att pröva en ny sak detta året.
Jag hat bett om ledigt några dagar innan julen, i samband med en helg, vilket gör att ja får lite egen tid hemma, förhoppningsvis med min pojke om han får ledigt och så kan ja göra allt de som man faktiskt inte hinner vid julen .Eftersom de då handlar om famillje och de är ofta ganska mycket stress med resor fram och tillbaka och alla traditioner som man har som ofta krockar med andras traditioner mm. De lediga dagarna är våra till att skapa egna traditioner och till att göra de som man vill göra på jul (och sjävklart är detta sååå mycket viktigare än va de är för min pojkes skull, men hoppas han ställer upp)

Min morfar skall nog också hit än sväng snart, och då har han lovat att ta med sig svensk julskinka, vörtbröd och senap, för ni förstår att i Norge så har man ingen typsik svensk jul, och den svenska julen är väldigt viktigt för mig. Tror också att han får köpa med julmust till min bättre hälft, ja är som ni säkert förstått en Coca-Cola tjej och har aldrig riktigt gillat julmust ( iallefall inte som ja kommer ihåg)


Julgran:
Julgranen kostar bara massa pengar, man ser den väldigt lite om man åker bort, den tar tid att klä, den barrar och den är sen omöjlig att slänga när julen är över och varje nyår bestämmer ja mig för att detta är sista året med gran och varje år , månader innan jul så hittar ja på argument för varför ja skall ha en gran, och nu så tänker ja bara att ja inte ens behöver hitta på argument, granen hör julen till, och ja skall ha en :)


Så låt nedräkningen börja, de är nu bara: 51 dagar kvar till julen! :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0