Clementin

Jag äter massa clementiner i dag och bara för att hedra något av de enda positiva med vintern så kommer nu en liten historia.

Clementinen skapadas 1902 genom en korsning av mandarin och pomeranse. Nament härrör (ja jag tar texten från wikipedi, jag använder inte sådana ord i verkligheten) från upphovsmannen Pierre Clèment, en algerisk präst


Idag är de Tisdag, vilket betyder att ja inte har träning och kan därför vila upp mig lite ikväll, något som är väldigt välförtjänt, ja kan också vila upp mig inför våran match på onsdag vilket är ett måste! :)
Så idag har ja inga stora planer, jag skall jobba som en flitig liten arbetsmyra och sen skall ja hem och pyssla lite i lägenheten, kanske göra den lite mysig nu i höstmörkret med lite ljus och så skall ja väl hitta på en middag till mig och min pojke. Vi har en mssa kyckling kvar från igår, så kan nog mycket möjlight bli en pasta och kycklingrätt, spännande spännande!

Hoppas att ni får en toppen dag, så hörs vi :)

Kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0