Malins dag

Idag så är de Malins dag, och anledningen till detta är att ja har namnsdag!!!!

Så ett stort grattis till mig!!

Malin är ett kvinnonamn och en nordisk form av det hebreiska namnet Magdalena, som betyder "kvinna från Magdala".

Malin var ett av 1970- och 1980-talens största modenamn. Populariteten tog fart när filmerna om Saltkråkan visades för första gången i svensk TV och fortsatte sedan att öka under lång tid. 31 december 2005 fanns det totalt 48 255 personer i Sverige med namnet, varav 40 678 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 344 flickor namnet, varav 190 fick det som tilltalsnamn.

Namnsdag 10 December, tillsammans med Malena.

 

Så idag gick ja upp tidigt för att äta frukost med min pojke och min hemliga gäst och så fick ja paket!!

Först mitt adventspaket och sen så fick ja också ett namnsdags paket, Jippi!!!

 

Detta va de som gömde sitt i mitt adventspaket, två st krokar som man kan fästa på kaklet i badrummet :)

( bilden är med gamla kameran så är inte så fin som ni ser)

 

Och detta va min namnsdags present, fyra stämplat som man trycker ut figurer i papper med!

 

SÅ TACK FÖR DETTA MIN SKATT!

 

 

Kramar


Kommentarer
Postat av: Florence

Vad använder man för papper till att trycka ut saker på?

2010-12-11 @ 19:40:51
Postat av: Malin

Man kan egentligen ha vilket papper man vill, men de fick inte va för tjock, skall leka lite med de till julklapparna så då skall ja lägga ut resultatet här :)

Pusssss

2010-12-11 @ 20:22:03
URL: http://mymoments.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0