Helg med småsyskon!

Hej på er :)

Jag har haft en helt underbar helg, vi har nämligen varit hos mina småsyskon och de va precis va ja behövde mitt i allt kaos med julstressen och hjärnskakningen.

Vi åkte upp utan att de små visste om de, pappa och Anna var så klart medvetna om de och var också nära på att försäga sig x antal gånger, men ansiktsuttrycket på dem när vi sprang in i köket var helt magiskt, de såg verkligen ut som om de skulle svimma!

Fick många och långa kramar av de små och sen fick vi hälsa på lilla Roxy (min lillebrors nya dvärghamster) och så var de lek lek lek!

På kvällen skulle min lillasyster på disco, så då fick ja följa med och de va total lycka, få hjälpa henne göra sig fin, se henne dansa och springa till kiosken för att köpa chips, godis och läsk och sen att bara få dela detta med henne, de va toppen och undertiden som vi var där så var min pojke och lillebror på andra äventyr! Men de hämtade oss efter discot och körde oss hem, snälla pojkar :)

På kvällen så åt vi middag och sen var de rätt ut i baljan, min far här nämligen en sådan där tunna ute som man eldar i och som man sen kan sitta och njuta i i flera timmar, denna kvällen badade Pappa, småsyskon och ja och min pojke väldigt länge och pappa hade också fixat en stor fackla liknande sak som brann högt uppe i ett trä, vilket gjorde stämningen extra mysig!

Men så kom natten och dag 1 var slut och vi slappade av lite i soffan innan vi gick för att lägga oss :)

Dag 2

Blev väckta av min bror (min syster sov fortfarande :) och så var de att fixa frukost och sen så spelade i lite mer spel, pojkarna spelade fotboll och målade och ja och min syster pysslade en del och slappade framför Tv.
Vid 11 så åkte vi upp på fjället, Ja och min syster skulle i sportaffären och kolla skidbyxor åt mig medan de andra åkte längdskidor, och sen så träffades vi i sporten för att ta en fika och spela lite spel i spelhallen!
När denna trippen var slut så åkte vi för att handla lite lördagsgodis och lite ingredienser till en kladdkaka som vi skulle baka till Kim, eftersom vi skulle dit på kvällen på 20 års kalas!

Väl hemma så baka vi kladdkaka i långpanna och så skar vi ut en flaska och en burks, täckte den med nutella och så skrev vi vodka och öl med strössel på dem för att fira att han faktiskt får gå på systemet själv :)
Och sen så la jag mig i min brors säng för att se på en film (han har våningssäng med skrivbord under och tv och dvd på väggen så att man kan ligga i sängen och se på film) och inte långt efter så kom både pojke och lillebror upp för att se den med mig :)

Kl blev 6 och de var dags att gå på kalas, vi kom dock lite sent pga av en massa missförstånd  :( Men de blev god middag, paketöppning, vin, Coca- cola och en massa goda kakor som bakats. Jag och min pojke fick också paket, med detta återkommer ja till senare :)
Kvällen avlsutades med att vi stannade kvar ett tag för att prata och sen så gick vi hem och la oss i soffan framför en film och så somnade min lillebror hos mig och de va så himla mysigt, så när vi skulle lägga oss, så fick vi bära in honom i sin säng, MYS!!! :)

Dag 3

Sorgens dag, de va dags att åka hem!
Pappa jobba, men Anna var ledig, så vi åt frukost och så satt vi bara och pratade länge, en väldigt trevlig förmiddag, de blev också en del paket, jag och pojken fick och så gav vi till mina småsyskon, min lillasyster fick massa hund saker och min lillebror fick ett avancerat lego med massa bitar och så skall de bli en motorcykel, så tror att de va toppen presenter, vi fick också massa fint, men allt detta kommer sen med bilder :)

Vi gick sen ner till Annas två butiker för att handla lite och som vanligt hittade ja en massa, men även detta kommer sen med bilder, blir så mycket roligare så :)

Vi tog också en runda inom matbutiken och köpte med oss lite svensk god mat och sen så blev de lunch bara för att behöva säga hej då och åka hem, Snyft säger ja till det! De va otroligt jobbigt, men samtidigt helt underbart att ha sett dem, så ja njuter av de ja!

Vägen hem gick bra, tog väl nästan 5 timmar, och väl hemma blev de kvällsmat och så Karate kid och Popcorn, och recension på denna kommer inom snar framtid !

Så detta var min toppen helg och nu skall ja snart ta lite frukost/lunch och vila från datorn!!

KRAMAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0